Wegańskie batony Snickers

Wegańskie batony Snickers są bardzo proste w wykonaniu, przepyszne i na dodatek zdrowe. Przyznam, że najczęściej jemy je bez polewy, bo nie chce nam się czekać dodatkowych 30 minut, żeby czekolada zastygła. Po prostu chcemy jak najszybciej cieszyć się ich smakiem. Co więcej, pochłaniamy od razu wszystkie 🙂 . W trójkę, do spółki z Najstarszym. I w ogóle nie mamy wyrzutów sumienia! 😀

Czytaj dalej Wegańskie batony Snickers

Pesto szpinakowo-bazyliowe

Pesto szpinakowo-bazyliowe to pyszne połączenie świeżego szpinaku, pachnącej bazylii i czosnku. Dzięki orzechom nerkowca ma wspaniale kremową konsystencję. Wszyscy domownicy je lubią, łącznie z dziećmi. Największym fanem jest nasz Najstarszy, który często pyta, kiedy zrobię to zielone smarowidełko 🙂

Czytaj dalej Pesto szpinakowo-bazyliowe

Bezglutenowe wegańskie mini quiche

Pamiętacie brokułowy quiche na chrupiącym spodzie? Tym razem proponuję bezglutenowe mini quiche bez spodu, upieczone w foremce do muffinek. Nie ma w nich  proszku do pieczenia, jest za to dużo warzyw 🙂 W moim domu jemy je głównie na zimno jako dodatek do obiadu albo przekąskę. Polecam zapakować je w pojemnik i zabrać na lunch do pracy albo na piknik lub wycieczkę. I na pewno zrobią furorę na domowej imprezie 🙂

Czytaj dalej Bezglutenowe wegańskie mini quiche

Pomarańczowa sałata zielona

Przepis na pomarańczową sałatę zieloną jest już wiekowy. Kiedyś była u nas idealnym dodatkiem do tłustych, mięsnych dań, ale przekonaliśmy się, że równie dobrze pasuje do mniej lub bardziej tłustych roślinnych potraw 🙂 . Jest to pyszne połączenia zielonej sałaty, cytrusów i syropu klonowego. Proste, ale smakowite. Polecam 🙂

Czytaj dalej Pomarańczowa sałata zielona

Mięso mielone z kalafiora

Nigdy nie lubiłam tradycyjnego mięsa mielonego. Ale to wegańskie, z kalafiora uwielbiam! 🙂 W 100% roślinne, zdrowe, bo zawierające orzechy włoskie, i smakowicie przyprawione. Można używać go w zasadzie do wszystkiego: makaronu, zupy lub sałaty. Polecam 🙂

Czytaj dalej Mięso mielone z kalafiora

Wegańskie ciasto jaglane z truskawkami

Zapasy truskawek zrobione, kilka pojemników domowego dżemu zamrożonych i jeszcze delektujemy się wegańskim ciastem z kaszy jaglanej nadziewanym truskawkami. Jest to takie zwykłe, a jednocześnie niezwykłe ciasto 🙂 Proste w składzie i wykonaniu, ma tylko kilka składników, ale nie ma w nim w ogóle oleju. Próbowałam je z olejem kokosowym, zrobiłam też i bez i, jak dla mnie, w ogóle go nie potrzeba. A zawsze to mniej kalorii do spalenia 😉 W każdym razie nam bardzo smakuje i polecam przetestować.

Czytaj dalej Wegańskie ciasto jaglane z truskawkami

Karmienie niepełnosprawnego dziecka

Karmienie, nawet dla rodziców zdrowych dzieci, jest często wyzwaniem i stresem: a to grymaszą, a to w ogóle nie mają apetytu przez cały dzień i trzeba biegać za nimi z łyżeczką, żeby coś odżywczego w nie wepchnąć…  Rodzice niepełnosprawnych dzieci też nie mają łatwego życia. Do tego pakietu dochodzą jeszcze neurologiczne problemy, które powodują trudności w połykaniu, nadmierne ślinienie, co czasami uniemożliwia doustne karmienie.

O moich doświadczeniach z karmieniem doustnym, a później z przejściem na żywienie dojelitowe nieuleczalnie chorej Córeczki piszę poniżej. Mam nadzieję, że zawarte tu informacje pomogą tym, którzy mają podobne problemy i rozważają założenie gastrostomii.

Czytaj dalej Karmienie niepełnosprawnego dziecka

Humus klasyczny

Humusu chyba przedstawiać nie trzeba 🙂 Ale gwoli formalności: humus przyrządzamy z ciecierzycy, a drugim kluczowym składnikiem jest pasta z prażonych ziaren sezamu, czyli tahini. Nie może też zabraknąć oliwy z oliwek i kminu rzymskiego. Poniżej przedstawiam sprawdzony przepis na najlepszy klasyczny humus (przepis na “nie-klasyczny” humus znajdziecie tutaj 🙂 ), który się nie nudzi. Świetnie nadaje się jako pasta do chleba, dip do ulubionych warzyw lub nachosów. Polecam 🙂

Czytaj dalej Humus klasyczny