Orientalna sałatka tabbouleh z komosą ryżową

Sałatka tabbouleh (czyt. „tabule”) to bardzo popularna w kuchni arabskiej potrawa. Tradycyjnie składa się ona z pomidorów, ogórków, kaszy bulgur, cebuli oraz drobno posiekanych świeżych ziół takich jak pietruszka i mięta. W mojej wersji sałatki kaszę zastąpiłam bogatym w proteiny i aminokwasy “superfood” jakim jest komosa ryżowa. Idealna do obiadu, na imprezowy stół lub jako pożywna przekąska. Polecam!

Inne przepisy z wykorzystaniem komosy ryżowej i instrukcje jak ją gotować:  bezglutenowy tort czekoladowy<klik> , sałatka z papryką<klik> , sałatka z jabłkami<klik> , koktajl proteinowy<klik>,  fit babeczki<klik>.

Składniki:
  • 1 1/2 szklanki ugotowanej komosy ryżowej
  • 1/4 czerwonej cebuli
  • 12 pomidorków koktajlowych (lub 2 średnie pomidory)
  • 1 długi ogórek
  • 6 listków mięty drobniutko poszatkowanych
  • garść poszatkowanej świeżej natki pietruszki
  • garść poszatkowanego świeżego koperku (opcjonalnie)
  • 1-2 łyżki oleju (polecam ten pozostały po pomidorach suszonych 🙂 )
  • sok z połówki cytryny
  • sól i pieprz do smaku
Wykonanie:

Cebulę obieramy i kroimy w drobną kostkę. Ogórka dokładnie myjemy, osuszamy i kroimy w kostkę. Pomidorki koktajlowe kroimy na połówki lub ćwiartki w zależności od wielkości. (Jeśli używamy zwykłych pomidorów, to parzyć je wrzątkiem i zaraz polewamy zimną wodą. A po ściągnięciu skórki, kroimy w kostkę.)

W większym naczyniu umieszczamy pokrojone warzywa. Świeże zioła drobno siekamy i dodajemy do warzyw. Dodajemy olej, sok z cytryny, mieszamy i doprawiamy solą i pieprzem do smaku.

Smacznego!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *