Fit sałatka z komosy ryżowej, jabłek i orzeszków ziemnych

Ta fit sałatka to kombinacja komosy ryżowej, słodkich jabłek i chrupiących orzeszków ziemnych posypanych świeżymi ziołami. Idealna sałatka na każdą okazję: czy to na lunch do szkoły lub pracy, czy też domowe spotkanie rodzinne albo dodatek do potraw z grilla. Polecam 🙂

Polecam również sałatkę z komosy ryżowej z papryką i żurawiną – przepis tutaj <klik> .

Składniki:
  • 1 szklanka surowej komosy ryżowej
  • 1 1/3 szklanki wody do gotowania komosy
  • 1 duże jabłko
  • 1/4 czerwonej cebuli
  • świeżo wyciśnięty sok z całej cytryny
  • ulubione świeże zioła: pietruszka/kolendra/koperek
  • 1/2 szklanki prażonych orzeszków ziemnych
  • szczypta soli himalajskiej
  • dobrej jakości oliwa (opcjonalnie)
Wykonanie:

Komosę wsypujemy na sitko i przelewamy wrzątkiem. Przekładamy do garnka z grubym dnem, zalewamy wodą i zagotowujemy. Następnie, przykrywamy i gotujemy na wolnym ogniu przez około 15 minut. Potem, wyłączamy ogień i zostawiamy garnek na kuchence z przykrywką jeszcze na 10 minut. Po upływie tego czasu odkrywamy garnek i zostawiamy komosę do przestudzenia.

W międzyczasie, obieramy jabłko i kroimy w niewielkie kawałki, podobnie jak cebulę.

W dużej misce mieszamy przestudzoną komosę, sól, pokrojone jabłka, cebulę, posypujemy orzeszkami ziemnymi i pokrojonymi ziołami: pietruszką, koperkiem albo kolendrą.

Całość polewamy świeżo wyciśniętym sokiem z cytryny i mieszamy.

Podajemy solo lub z kotlecikami albo kimchi. Świetnie komponuje się także z grillowanymi warzywami.

Smacznego!

Jedna myśl na temat “Fit sałatka z komosy ryżowej, jabłek i orzeszków ziemnych”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *