Zdrowe FIT brownie z batatów i amarantusa

Idealne brownie musi być mocno czekoladowe, wilgotne i oczywiście słodkie. A jeśli jest zrobione z naturalnych składników, to nie ma już wymówki, żeby go sobie odmawiać 😉 Ciasto to ma w sobie same skarby: amarantus będący cennym źródłem łatwo przyswajalnego białka, żelaza, składników mineralnych i witamin z grupy B oraz bataty bogate w błonnik, witaminy i minerały. Jednym słowem można jeść to FIT brownie na zdrowie 🙂 Polecam!

Tak, tak, w tym przepisie nie ma pomyłki i rzeczywiście nie używam proszku do pieczenia ani oleju! Ich tam po prostu nie potrzeba.

Składniki (na naczynie o wymiarach 16 x 21 x 5 cm):
  • 750 g surowych batatów (co odpowiada około 600 g ugotowanych na parze)
  • 1/2 szklanki (120 ml) mąki z amarantusa
  • 2 łyżki mielonego siemienia lnianego (najlepiej świeżo mielone)
  • 3 łyżki niesłodzonego kakao
  • 3-4 łyżki syropu z agawy
  • garść obranych orzechów włoskich
  • 8-10 kostek gorzkiej czekolady

Do dekoracji:

  • połówki obranych orzechów włoskich
  • niesłodzone kakao
Wykonanie:

Nagrzewamy piekarnik do temperatury 180 stopni C.

Bataty obieramy, myjemy i kroimy w kostkę. Gotujemy na parze aż będą miękkie.

W większym naczyniu rozgniatamy jeszcze ciepłe ugotowane bataty widelcem, dodajemy mąkę z amarantusa, świeżo mielone siemię lniane, kakao i syrop z agawy i mieszamy. Dodajemy pokrojone orzechy włoskie i czekoladę pokrojoną w niewielkie kawałki. Całość mieszamy i wykładamy do naczynia żaroodpornego.

Pieczemy w temperaturze 180 stopni C przez około 35-40 minut.

Po przestudzeniu posypujemy kakao i dekorujemy połówkami orzechów włoskich.

Smacznego!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *