Smażone tofu w plasterkach

Tofu, czyli serek sojowy jest cennym źródłem białka pochodzenia roślinnego, jak i roślinnych tłuszczów nienasyconych, witamin i składników mineralnych. Dziś proponuję go w wersji chrupiących plasterków o smaku czosnku*. Można je podawać solo lub z pieczywem. Wygodne do zabrania na lunch do pracy lub szkoły czy też na piknik, bo znakomicie smakują na zimno. 

Smażone tofu sprawdza się u nas szczególnie wtedy, gdy z różnych powodów nie mogę poświęcić zbyt dużo czasu na gotowanie, a głód doskwiera 🙂 A że tofu jest jednym z tych produktów, które kupuję w większych ilościach i zwykle mam jego zapas w lodówce, to już kilkakrotnie zdarzyło mi się przyrządzać je także dla niezapowiedzianych gości 🙂 Niech ten przepis będzie dla Was inspiracją, bo tak przygotowane tofu można dodać do ugotowanych warzyw, sałatki czy innego dowolnego dania. W każdym razie jest to godne wypróbowania!

Składniki:

  • 300 g twardego tofu naturalnego
  • 3 łyżeczki czosnku granulowanego
  • olej lub oliwa do smażenia
  • sól i pieprz do smaku

Wykonanie:

Tofu odsączamy, kroimy na około niezbyt grube, około pięciomillimetrowe paski. Na patelni rozgrzewamy olej i układamy plastry tofu, które posypujemy czosnkiem – patrz zdjęcie – i smażymy na wolnym ogniu przez około 5 minut aż do zarumienienia się plastrów. Następnie, przewracamy je na drugą stronę i smażymy przez około 2 minuty. I gotowe :).

Smacznego!

* Jeśli nie lubicie czosnku, to polecam zamienić go na słodką paprykę w proszku.

Pokrojone tofu posypujemy czosnkiem

6 myśli na temat “Smażone tofu w plasterkach”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *