Owsianka bez gotowania

Niektórzy twierdzą, że owsianka jest najzdrowszym śniadaniem* na świecie! Ale nie zawsze mamy ochotę czy czas, żeby gotować ją o poranku, kiedy spieszymy się do pracy czy szkoły. Jest na to proste rozwiązanie: owsianka bez gotowania 🙂 Wystarczy namoczyć płatki owsiane na noc z ulubionymi dodatkami i rano pyszne śniadanko mamy już gotowe! Polecam 🙂

Składniki (na jedną porcję):
  • 1/2 szklanki płatków owsianych górskich
  • 1 szklanka ulubionego mleka roślinnego
  • 2 łyżki nasion chia
  • garść żurawiny suszonej/rodzynek/kilka daktyli
  • jabłko, banan lub inny ulubiony owoc (może być mrożony)
  • płatki kokosowe
Wykonanie:

W misce mieszamy płatki owsiane z nasionami chia i żurawiną. Zalewamy mlekiem, mieszamy i odstawiamy do lodówki na noc.

Rano, mieszamy owsiankę, dodajemy ulubione owoce np. jabłka, banana i wiśnie i gotowe.

Ja nie potrzebuję jej dosładzać, ale można użyć np. syropu z agawy.

Jeśli bardzo się spieszycie i nie macie czasu rano zjeść tej owsianki bez gotowania – nic straconego wystarczy przełożyć ją do słoika, zabrać ze sobą do pracy lub szkoły i skonsumować później 🙂

Smacznego!

* Więcej o zdrowotnych właściwościach płatków owsianych można przeczytać tutaj .

Jedna myśl na temat “Owsianka bez gotowania”

  1. Też taką ‚surową’ jadamy 🙂 Smaczna jest, choć nasza nieco uboższa w owoce (bo dajemy póki co głównie suszone, głównie rodzynki) 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *