Budyń czekoladowy bez gotowania (bez glutenu, bez cukru, bez laktozy)

Uwielbiam takie proste i szybkie przepisy jak ten na budyń czekoladowy! Wystarczy wrzucić składniki do blendera, zmiksować i gotowe. Ten budyń czekoladowy to właśnie taka ekspresowa słodka przekąska – idealna na wizytę niezapowiedzianych gości, szczególnie z dziećmi, ale nie tylko 🙂 A co więcej, taki budyń to samo zdrowie: bez przetworzonych składników takich jak cukier (bo słodzony bananami), za to z bogatym w własności odżywcze siemieniem lnianym* i całkowicie bez laktozy i glutenu (gdyby ktoś potrzebował). Jednym słowem – deser dla każdego 🙂 Polecam!

Składniki:

Budyń:

  • 1 szklanka (240 ml) mleka kokosowego z puszki
  • 2 duże dojrzałe banany (około 400 g przed obraniem ze skórki)
  • 1/2 szklanki (120 ml) mielonego siemienia lnianego
  • 1 łyżka (15 ml) niesłodzonego kakao (ja używam kakao z wiatrakiem)
  • 2 łyżki (30 ml) gładkiego 100% masła orzechowego (lub migdałowego)

Dodatki:

  • 1 mały banan
  • płatki migdałowe i/lub kokosowe
Wykonanie:

W blenderze miksujemy mleko kokosowe z pokrojonymi w plasterki bananami, siemieniem lnianym, kakao i masłem orzechowym na gładką masę.

Budyń rozlewamy do szklanek i gotowe! Można wcześniej przybrać szklanki plasterkami banana.

Konsumujemy od razu albo wstawiamy budyń do lodówki do czasu aż przyjdą goście albo pora na deser 😀

Smacznego!

*Więcej informacji o zdrowotnych właściwościach siemienia lnianego znajdziecie np. tutaj.

**Przepis zainspirowanym tym.

  • Spodobał Ci się przepis? To bardzo się cieszę 🙂 Będzie mi miło, jeśli skomentujesz i udostępnisz! Dzięki temu będzie on miał szansę dotrzeć do kogoś, kto być może potrzebuje go przeczytać.
  • Obserwuj mnie na Facebooku lamarida.pl FB
  • Śledź mnie na Instagramie lamarida.pl Instagram

Dziękuję i pozdrawiam! 🙂

 

 

 

image_pdfimage_print

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *